Książki, filmy i muzyka kupowane online

Książki, filmy i muzyka kupowane online

Prowadzone badania pokazują, że e-sklepy sprzedające książki, muzykę i filmy najchętniej odwiedzamy jesienią i zimą. Pośród wszystkich e-placówek największą popularność wśród internautów zdobył jak na razie bezkonkurencyjny Empik.com.

Firma Gemius zbierała dane w okresie od listopada 2014 roku do października 2015 roku. Działania te są częścią ogólnopolskiego badania Internetu Megapanel PBI/Gemius, który jest realizowany ciągłą metodą od przeszło 10 lat. W ten sposób zebrano materiał, który pozwolił na stworzenie profilu społeczno-demograficznego osób, które odwiedzają strony internetowe jak Empik.com. Po analizie materiału okazało się, że internetowe sklepy mające w swojej ofercie książki, muzykę i filmy są odwiedzane częściej w ostatnim kwartale roku, co wiąże się z faktem, że wiele z tych produktów kupujemy w charakterze bożonarodzeniowych prezentów. Co jeszcze mówi raport?

Ilu polskich e-konsumentów odwiedza e-sklepy z muzyką, książkami i filmami?
Okazuje się, że jesienią i zimą liczba odwiedzających tego rodzaju e-sklepy zwiększa się aż o 6 %. Podczas gdy latem procent meldujących się na witrynach z książkami, muzyką i filmami wynosił tylko 17 %, to już w listopadzie wynik ten sięga nawet 22,7 %. Spośród wszystkich istniejących e-sklepów największe zaufanie internautów zdobył Empik.com. Najnowsze informacje pokazują, że w październiku 2015 roku witrynę odwiedziło aż 2,3 miliona polskich e-konsumentów, co stanowiło aż 9,3 % wszystkich użytkowników sieci. Na drugiej pozycji umiejscowił się Matras.pl, którego stronę odwiedziło jednak dużo mniej internautów, to jest 1,13 miliona. Trzecie miejsce należy do portalu Merlin.pl, który zdobył podium z wynikiem 0,99 miliona odwiedzających.

Kto kupuje najchętniej?
Gemius przeanalizował dokładnie dane zebrane od listopada 2014 roku do października 2015 i zauważył, że książki, muzykę i filmy w e-sklepach o wiele chętniej niż mężczyźni kupują kobiety. Procent kobiet, meldujących się na stronach sprzedających wyżej wymienione towary, w ciągu ostatniego roku wyniósł 57 % na miesiąc. W samym październiku 2015 roku wspomniane e-sklepy odwiedziło aż 2,9 milionów kobiet, co stanowiło 55 % ogółu odwiedzających. Wynik ten pasowałby do innych badań, które niedawno opublikowały informacje, że to właśnie młode i wykształcone kobiety zdominują czytelnictwo.

 

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki dotyczące zakupów online oraz dowiesz się jak handlowcy potrafią sprawić,że klienci zwiększają wydatki w e-sklepach. Zapraszamy do czytania

Rusznikarska 60, Kraków

800 458 100

kontakt@fotobern.pl