Wzrost popularności Ikea.com

Wzrost popularności Ikea.com

Szwedzka sieć sklepów Ikea otwiera w Polsce sklep online. Na tą opcję wyczekiwało bardzo dużo konsumentów, nie mających możliwości odwiedzenia fizycznie placówki. Przedsięwzięcie ułatwiające życie wielu z nas wzięli pod lupę analitycy z Gemius, którzy sprawdzili jak wygląda zainteresowanie stroną internetową Ikea wśród polskich użytkowników sieci.

Jak dotąd witryna Ikea nie proponowała możliwości robienia zakupów online. Jej funkcja była raczej informacyjno-marketingowa i pozwalała na przejrzenie dostępnej oferty, sprawdzenie dostępności konkretnego towaru w danych sklepach stacjonarnych oraz na tworzenie listy zakupowej. Już niedługo ma to się zmienić. Eksperci wskazują, że po uruchomieniu opcji robienia internetowych zakupów znacznie wzrośnie popularność strony, jednak teraz przyjrzyjmy się jak wyglądają notowania witryny w jej obecnym stanie. Wszystkie informacje pochodzą z badań Internetu Megapanel PBI/Gemius, który realizowany jest nieprzerwanie od 10 lat przez firmę Gemius, na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Zebrane dane statystyczne umożliwiły ocenę popularności witryny Ikea oraz stworzenie profilu społeczno-demograficznego odwiedzających ją internautów.

Popularność strony wśród kobiet
Gemius zbierał dane przez 2015 rok i opublikował je w listopadzie tego samego roku. Jasno z nich wynika, że stronę WWW Ikea odwiedza wielu Polaków, bo aż 1,78 miliona internautów, to jest 7,2 % wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Jak dotąd jest to najwyższa odnotowana liczba odwiedzających Ikea.com od czasu jej uruchomienia w Polsce. Ponadto zebrane informacje świadczą, że wśród ogółu meldujących się na witrynie zdecydowanie przeważają kobiety. W samym listopadzie 2015 roku na stronie pojawiło się ponad 1,1 miliona kobiet, podczas gdy odwiedzających stronę mężczyzn było znacznie mniej, bo tylko 0,68 miliona.

Jaka grupa wiekowa dominuje?
Gemius badał również w jakim wieku są internauci odwiedzający stronę Ikea.com. Z danych wynika, że witryna jest o wiele bardziej popularna wśród użytkowników z dwóch grup wiekowych od 20 do 39 roku życia, którzy razem stanowią aż 51 % ogólnej liczby konsumentów meldujących się na Ikea.com. W pierwszej grupie 20-29 lat witrynę odwiedziło 0,45 miliona internautów, podczas gdy osoby w wieku od 30 do 39 lat logowało się na witrynę w liczbie 0,46 miliona.

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki dotyczące zakupów online oraz dowiesz się jak handlowcy potrafią sprawić,że klienci zwiększają wydatki w e-sklepach. Zapraszamy do czytania

Rusznikarska 60, Kraków

800 458 100

kontakt@fotobern.pl