Zwiększamy wydatki na kupowanie w sieci
Udostępnij

Zwiększamy wydatki na kupowanie w sieci

Poprawiająca się sytuacja gospodarcza i coraz większe zarobki sprawiają, że już jedna czwarta polskich e-konsumentów zastanawia się nad przeznaczeniem większej sumy pieniędzy na wydatki internetowe. Wygoda, szybkość i możliwość realizacji transakcji w dowolnym czasie zachęcają coraz większą liczbę Polaków do korzystania z e-zakupów.

Ostatni raport o branży e-commerce został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Wynika z niego, że w przyszłym roku aż 26 % e-konsumentów zamierza wydawać więcej przez Internet. Jednocześnie tylko 4 % polskich internautów zdeklarowało, że zamierza zmniejszyć wydatki przeznaczane na e-zakupy. 50 % polskich użytkowników sieci zaznacza, że ich przyszłe wydatki na kupowanie sieci zostaną na tym samym poziomie co obecnie.

Ile Polacy wydają a ile planują wydawać w e-sklepach?
Gemius przeanalizował to, jakie kwoty polski e-konsument wydaje na kupowanie w sieci. Z zebranych informacji jasno wynika, że w ciągu jednego miesiąca na samo obuwie wydajemy średnio 82,5 złotych, na odzież, dodatki i różnego rodzaju akcesoria przeznaczamy około 75 złotych, a już na książki, płyty i filmy mniej niż 45 złotych. W ujęciu budżetu planowanego na przyszłoroczne zakupy większość z nas deklaruje chęć zwiększenia wydawanych sum. Zauważalnie mniej internautów niż w poprzednich latach zdradziło się z chęcią ograniczenia wydatków. Dane te wyraźnie więc wskazują, ze rynek e-commerce będzie rozwijał się w Polsce dynamicznie oraz, że duży wpływ ma na to komfort zakupów online, które niejednokrotnie oferują niższe ceny. Ekonomiści zgadzają się między sobą twierdząc, że polska branża e-handlu będzie coraz silniejsza. Możemy więc oczekiwać, że w następnych latach zachowany zostanie dwucyfrowy poziom dynamiki wzrostu dla naszej branży.

Mężczyźni chcą wydawać więcej na zakupy w sieci?
Analizy prowadzone przez Gemius tworzą również profil społeczno-demograficzny e-konsumentów i w tym przypadku okazuje się, że mężczyźni nieco chętniej ogłaszali chęć zwiększenia wydatków na internetowe produkty i usługi niż kobiety (28 % do 26 %). Sprawa różnicuje się również pod względem grup wiekowych. Chęć wydawania więcej zgłaszały osoby między 35 a 49 rokiem życia oraz osoby z wykształceniem średnim, które dobrze oceniały swoją aktualną sytuację finansową.

 

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki dotyczące zakupów online oraz dowiesz się jak handlowcy potrafią sprawić,że klienci zwiększają wydatki w e-sklepach. Zapraszamy do czytania

Rusznikarska 60, Kraków

800 458 100

kontakt@fotobern.pl