Co nas skłania do zakupów online?

Co nas skłania do zakupów online?

Mimo, że coraz więcej z nas chętniej robi zakupy w sieci to wciąż mamy pewne zastrzeżenia. Okazuje się, że polscy internauci kupowaliby dużo więcej i częściej gdyby koszty dostawy były niższe i gdyby towar kosztowałby mniej niż w sklepie tradycyjnym. E-konsumenci zwracają również uwagę na fakt, że e-sprzedaż byłaby większa gdyby jakość produktów dostępnych w e-sklepach byłaby wyższa, podobnie jak jakość obsługi klienta i płatności online. 

Firma Gemius wykonała raport monitorujący aktywność polskich e-konsumentów oraz badający powody, dla których kupują oni w e-sklepach. Pod uwagę wzięto zarówno to, co nas zachęca oraz zniechęca do kupowania online. Oto krótkie podsumowanie raportu o polskim rynku e-commerce.

Co nam przeszkadza?
Przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy często zadają sobie pytanie, co zachęci internautów do częstszych zakupów online. Z pomocą przychodzą aktualne raporty o rynku e-commerce. Jako główną wadę, która zniechęca do kupowania w sieci podaje się wysokie koszty dostawy oraz długi czas oczekiwania na realizację zamówienia. Często przeszkadza nam źle przystosowana strona z formularzami ciężkimi do wypełniania na urządzeniach mobilnych. Preferujemy również przejrzyste formy płatności, które nie wyciągają od nas za dużo danych osobowych. Są też e-sklepy, ukrywające koszty dostawy w cenie produktu, co nie przynosi pozytywnych korzyści, ponieważ ponad połowa e-konsumentów odwiedzających sklepy internetowe korzysta również z porównywarek cen. Tak więc istnieje duże ryzyko, że konsument zauważy ukryte koszty, zrazi się i więcej nie wróci na naszą stronę.

Co nas przekonuje?
Aż 70 % ankietowanych wskazuje, że najczęściej do zakupów online przekonuje ich niska cena towaru jak i dostawy. E-sklepy, które stosują korzystną politykę dostaw oraz pilnują jakości obsługi klienta są zdecydowanie częściej odwiedzane przez internautów. Na rynku e-commerce jest dość duża konkurencja, dlatego klienci mogą swobodnie porównywać wiele ofert i wybrać dla siebie najkorzystniejszą. Raport pokazuje, że cenimy sobie witryny operujące łatwą, szybką i bezpieczną metodą płatności online oraz zapewniające prosty sposób zwrócenia towaru i odzyskania pieniędzy, gdyby otrzymany produkt okazał się niezadowalający. Ogólny powód robienia zakupów w sieci jest jednak bardzo prosty – wygoda i możliwość przeprowadzenia transakcji w dowolnym momencie dnia i nocy.
 

 

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki dotyczące zakupów online oraz dowiesz się jak handlowcy potrafią sprawić,że klienci zwiększają wydatki w e-sklepach. Zapraszamy do czytania

Rusznikarska 60, Kraków

800 458 100

kontakt@fotobern.pl