Strony internetowe dyskontów

Strony internetowe dyskontów

Na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie wzrosło zainteresowanie Polaków zakupami online. Dostępnych jest wiele e-sklepów, które oferują bogaty asortyment oraz całkiem niskie ceny. Sprawdziliśmy czy równie chętnie Polacy odwiedzają internetowe strony sklepów, które nie oferują dokonywania wirtualnych zakupów.

Jakiś czas temu Gemius przebadał popularność stron internetowych sieci, które nie zapowiadają otwarcia wirtualnych sklepów i ograniczają swoją działalność online do celów marketingowych. Pod lupę wzięto strony WWW Biedronki oraz Lidla, zawierające takie opcje jak aktualna oferta, poradniki kulinarne oraz rozmaite materiały promocyjne.

Kto kogo odwiedza?
Dane zebrane na przestrzeni 2015 roku wskazują, że dużo większym zainteresowaniem niż storna internetowa Biedronki cieszyła się witryna Lidla. Średnio co miesiąc wchodziło na nią aż 2,4 miliona internautów, czyli 10 % wszystkich użytkowników sieci w Polsce. Strona Biedronki była odwiedzana w tym samym czasie przez 1,6 miliona użytkowników. Statystyki wskazują również, że stronami sklepów stacjonarnych bardziej zainteresowane są kobiety. W przypadku Biedronki stanowią one 60 % ogółu odwiedzających, w przypadku Lidla jest to 57 %. Co ciekawe okazało, że młodsi internauci chętniej wybierają Biedronkę. Na stronę tego sklepu loguje się dużo osób między 25 a 34 rokiem życia. Lidl cieszy się większym zaufaniem wśród starszych konsumentów plasujących się w kategorii wiekowej 55+. Dodatkową różnicą jest fakt, że stronę Biedronki chętniej odwiedzają mieszkańcy małych miast, podczas gdy na witrynę Lidla wchodzą internauci pochodzący z większych miejscowości. Oba sklepy cieszą się popularnością wśród internautów o różnym wykształceniu – od pomaturalnego do wyższego.

Jak wygląda ruch na obu stronach?
Mimo, że strona Lidla cieszy się procentowo większą popularnością niż biedronkowa, oba sklepy mogą być zadowolone z osiągniętych wyników. Analitycy wskazują, że profile użytkowników obu stron internetowych są zróżnicowane, jednak nie znaczy to, że konsumenci dokonują jednego, stałego wyboru i nie porównują ofert innych sieci. Dość wysoka jest liczba użytkowników, którzy miesięcznie odwiedzają strony obu sklepów – 0,78 milionów. Tak więc aż 50 % użytkowników wchodzących na stronę Biedronki melduje się również na witrynie Lidla.

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki dotyczące zakupów online oraz dowiesz się jak handlowcy potrafią sprawić,że klienci zwiększają wydatki w e-sklepach. Zapraszamy do czytania

Rusznikarska 60, Kraków

800 458 100

kontakt@fotobern.pl